کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری

ساخت وبلاگ

تاریخچه ی بوتاکس

بوتاکس و تزریق بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی به نام سم بوتولینوم است. بوتاکس یا سم بوتولینوم ماده ای است که بیش از یک قرن از شناخته شدن آن می گذرد  و بیش از ۵۰ سال است که از این روش برای اهداف پزشکی استفاده می شود. در دهۀ ششم قرن بیستم اولین اقدامات برای آماده سازی سم بوتولینیوم جهت مصرف درمانی آغاز شد . در سال ۱۹۷۳ اولین بار استفاده از بوتاکس بر روی میمون آزمایش شد.

در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار بوتاکس  جهت اصلاح ” لوچی چشم” بر روی انسان بکار گرفته شد . سپس برای درمان اسپاسم پلک، تنبلی چشم، بلوفاسپاسم (ناتوانی در حرکت پلک ها در جهتی مشخص) و دیستونی گردن به کار برده شد.

بوتاکس در سال ۲۰۰۲ برای اصلاح خطوط بین دو چشم تایید شد . ۱۱ میلیون بیمار از آن زمان با این روش درمان شده اند. در سال ۲۰۰۴، این روش برای درمان عرق کردن بیش از حد مورد تایید قرار گرفت . در سال ۲۰۱۰ نیز، از بوتاکس برای درمان سردردهای میگرنی استفاده شد.

اولین بار استفاده از این روش برای اصلاح چین و چروک های پیشانی به سال ۱۹۸۹ بر می گردد. اما موسسه FDA که مهمترین موسسه نظارت بر غذا و دارو می باشد مجوز استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروکهای پیشانی را در سال ۲۰۰۲ صادر کرده است. هم اکنون درمان با این روش در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد . هنرپیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان بوتاکس هستند.

بوتاکس به عنوان یک ماده ی کریستالی به حساب می آید که باید با محلول نمک یا مایعات دیگر بازسازی شود. هنگام بازسازی بوتاکس، مقادیر مختلفی از مایعات به آن اضافه می شود. اگرچه مقدار مشخصی برای اضافه کردن مایع به بوتاکس وجود ندارد. اما اکثر پزشکان حدود ۲ الی ۳ میلی لیتر (حدود نیم قاشق چایخوری) به هر بطری اضافه می کنند.

بعضی از پزشکان کمی بیشتر از این مقدار اضافه می کنند که می تواند باعث شود که بیماران تصور کنند که بوتاکس بیشتری دریافت می کنند. در حالی که آنها همان مقدار بوتاکس و یا حتی کمتر از آن مقدار را دریافت می کنند. در واقع دوز دارو است که منجر به کسب نتایج قابل قبول می شود نه مقدار حجم مایع اضافه شده.

بوتاکس

بوتاکس و زیبایی

با افزایش سن در نقاط مختلف صورت خطوط چروک ظاهر می شوند . این خطوط بویژه در ناحیه پیشانی ، خط اخم و خطوط دور چشم بعلت انقباض عضلانی بوده و اگر بموقع درمان شود، مانع از تبدیل خطوط موقت انقباض به خطوط دائم که در حالت استراحت هم وجود دارند می شوند. با تزریق بوتاکس می توان از انقباض این عضلات و ایجاد چروک پیشگیری کرده و چروکهای موجود را درمان نمود و چهره ای زیباتر، شادابتر و جذابتر ایجاد کرد.

از دیگر موارد استفاده بوتاکس در زیبایی می توان به بالا بردن ابرو ( لیفت ابرو ) و همچنین برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست نیز نام برد. بوتاکس در اصل به خاطر اینکه خاصیت فلج‌کنندگی دارد، بیشتر برای قسمت فوقانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مکانیزم اثر بوتاکس چیست؟

ماهیچه‌ها برای فعالیت و شروع انقباض باید از اعصاب دستور بگیرند. فرمان عصبی بواسطه ماده ای شیمیایی بنام استیل کولین به ماهیچه می‌رسد. این روش از ترشح این ماده جلوگیری مینماید. این عمل مشابه ان است که عصب یک ماهیچه موقتا قطع شود.

در این حالت عضله دیگر منقبض نشده و ضعیف میشود و باعث صاف شدن جای چین‌وچروک می‌شود. یا به عبارتی دیگر تزریق بوتاکس در عضلات، فعالیت عضلانی را فلج کرده و خطوط ناشی از انقباض عضلات روی چهره را کم می‌کند. به همین دلیل چهره شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

بوتاکس

آیا فلج شدن عضله همیشگی است؟

خیر. اثر این دارو بین ۲ تا ۶ ماه می‌باشد و پس آن ترشح استیل کولین مجددا آغاز شده و عضله شروع به حرکت و انقباض می‌کند.

عوارض جانبی و خطرات تزریق بوتاکس چیست؟

خطرات زیبایی با این روش کم است. عوارض جانبی عمده ی آن شامل سردرد، درد و آنفولانزا هستند. در موارد کمیاب، ممکن است بیمار دچار افتادگی پلک نیز شود. برای پزشک ضروری است که قبل از انجام بوتاکس پلک های بیمار را ارزیابی کند.

زیرا ممکن است بیمار پلک های ضعیفی داشته باشد و برای انجام درمان گزینه ی مناسبی نباشد. در ۵ درصد موارد امکان پتوز وجود دارد که حالت حاد افتادگی پلک است.

احتمال پتوز اگر تزریق توسط پزشک ماهر انجام شود بسیار کم است.اخیرا، نگرانی هایی مربوط به انتقال رتروگراد سم بوتولینوم وجود دارد، به این معنی که سم می تواند به سیستم عصبی مرکزی منتقل شود و باعث آسیب درازمدت شود. همچنین برای زنان باردار نیز بوتاکس توصیه نمیشود.

افراد چه زمانی نتایج انجام بوتاکس را مشاهده می کنند؟

نتایج درمان معمولا در مدت ۱۰ روز و زودتر ظاهر می شود. در بیشتر افراد نتایج به مدت ۳ الی ۴ ماه ماندگاری دارد. بعد از گذاشت زمان، فعالیت ماهیچه ها به حالت عادی خود باز می گردد.  علاوه بر این  در طول زمان با توجه به میزان تزریق، ناحیه های دیگر نیز شروع به فعالیت می کنند.

از ویژگی های جالب این روش این است که حتی در ماه سوم با قدرت عمل می کند. در واقع بوتاکس روشی است که در طول ماه های اولیه به قدرت باقی می ماند و با گذشت زمان و آغاز فعالیت ماهیچه ها از شدت آن کاسته می شود. تزریق فیلر مانند  یا Juvederm Restylane، Perlane با توجه به مقدار تزریق معمولا به مدت ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

نتایج تزریق درمان به نحوه ی انجام آن توسط پزشک نیز بستگی دارد.  حتما درمان زیبایی را توسط کسی انجام دهید که در این زمینه از تخصص کافی برخوردار است و شناخته شده است. هیچ گاه تزریق بوتاکس را به افراد غیرمتخصص در این زمینه واگذار نکنید.

بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس چه کنیم؟

زمانی که تزریق را انجام می‌دهید باید به چند نکته بسیار دقت کنید:

۱-روی محل تزریق را نباید ماساژ داد و هیچ فشاری روی محل وارد نکنید.

 ۲-  به مدت ۴ ساعت نباید دراز بکشید. ·

 ۳- چند ساعت از کمپرس سرد در محل‌های تزریق استفاده کنید. ·

۴-عضلاتی که در آن‌ها تزریق صورت گرفته است را به طور ارادی منقبض کنید.

تزریق بوتاکس در موارد زیر انجام نمی شود:

  • افراد کمتر از ١٨یا بیشتر از٦٥سال
  • افراد دچار حساسیت به پروتئین شیر گاو
  • افرادی که به محصول بوتولینیوم دیگری واکنش حساسیتی داده اند.
  • افرادیکه در محل تزریق عفونت پوستی دارند.
  • خانم های باردار یا در دوران شیردهی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 10 فروردين 1399 ساعت: 2:52

همه چیز در مورد هزینه های لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از روش های جدید، سریع و غیر جراحی است که برای لیفت صورت و دیگر نقاط بدن مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند اثرات لیفت با نخ به شدت اثر عمل لیفتینگ نمی رسد اما طرفداران زیادی دارد. از آن جا که مدت زمان بهبودی و مراقبت های بعد از عمل خاصی ندارد می تواند گزینه خوبی برای افراد با مشغله های زیاد باشد. ماندگاری نخ ها از شش ماه تا چند سال است و بستگی به نوع نخ و متابولیسم بدن شخص تحت درمان دارد.

لیفت با نخ

هزینه لیفت با نخ به وسیله پارامتر های مختلفی کنترل می شود که آن ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

۱-تاثیر نوع نخ در هزینه لیفت با نخ

نخ هایی که در این روش استفاده می شوند انواع مختلفی دارند و مدت زمان ماندگاری و میزان قابلیت آن ها در لیفت کردن متفاوت است.

  • نخ های مونو گروهی از نخ های صاف و بدون خار هستند که تاثیر آن ها در سفت کردن پوست است و تاثیر زیادی بر لیفت ندارند و بیشتر شل بودن و آویزانی پوست را درمان می کنند. به همین علت برای سفت شدن و رفع چروک های پوست از این نخ ها به طور هم زمان با نخ های خاردار استفاده می کنند. این نخ ها در نقاطی به پوست متصل می شوند تا بتوانند در جای خود ثابت بمانند.
  • نخ های کاگ یا خاردار نخ هایی هستند که مثل یک قلاب در چین و چروک های گیر می کنند و بر خلاف نخ های مونو نیازی به نقطه لنگر و ثبات ندارند و به وسیله خار هایشان در پوست قرار می گیرند.
  •  
  • نخ های پیچ دار از دو گروه قبلی گران تر هستند و برای مشکلاتی از قبیل پر کردن فرورفتگی های پوستی استفاده می شوند. اگر از دو نخ پیچیده به طور همزمان استفاده شود خاصیت حجم دهندگی ان بالاتر می رود و اصطلاحا به آن مولتی اسکرو گفته می شود که قدرت تاثیر گذاری بیشتری نسبت به نخ های تکی پیچ دار دارد.
  • تولید کلاژن اطراف این نخ ها سبب درمان شیار ها و چروک های ریز پوستی می شود.

۲-تاثیر تعداد نخ های استفاده شده در هزینه لیفت با نخ

تعداد نخ های استفاده شده در این روش توسط پزشک متخصص پوست و مو و با توجه به پوست شما و نیاز آن به درمان و هم چنین نوع نخ استفاده شده بستگی دارد.

  • لیفت کلاسیک:در این روش از هشت نخ کوتاه ساده استفاده می شود که به طور یک طرفه در پوست قرار می گیرند. نخ های استفاده شده از نوع کاگ هستند و سبب تحریک کلاژن سازی می شوند و به طور معمول یک سال ماندگاری دارد.
  • لیفت با نخ دوبل: در این روش از نخ های کوتاه و بلند کاگ یا خاردار به طور همزمان و به تعداد دوازده نخ استفاده می شود. نخ ها در چهار ماه جذب می شوند ولی آثار لیفت تا یکسال برجای می ماند.
  • لیفت با نخ به روش VIP: در این روش از هجده نخ کوتاه و بلند خاردار به طور همزمان استفاده می شود و از آن جا که نخ ها به صورت هلالی در پوست قرار می گیرند خاصیت و دوام این روش از روش های قبلی بیشتر است. با توجه به تعداد نخی که در این روش استفاده می شود این روش نسبت به روش های قبلی گران تر خواهد بود.

لیفت با نخ

 

۳-تاثیر تجربه ی پزشک در هزینه لیفت با نخ

با توجه به این که نخ های مونو نیاز به نقطه لنگر مناسب دارند این از هنر و تجربه پزشک است که این نقاط را در نواحی غیر قابل مشاهده مثل زیر مو قرار دهد تا فرد زودتر و با ظاهر بهتر بتواند به فعالیت های اجتماعی خود بازگردد.

هم چنین انتخاب نخ و نحوه قرار دادن درست آن ها برای برآورده کردن خواسته مراجعه کننده نیاز به تجربه کافی و موفق در این زمینه دارد. پزشکان با تجربه ممکن است هزینه بیشتری را دریافت نمایند و در عوض نگرانی از بابت عوارض را به حداقل برسانند.

هزینه لیفت با نخ ممکن است در شهر های بزرگ مثل پایتخت نسبت به شهر های کوچک گرانتر باشد که می تواند به علت متقاضیان بیشتر، پزشکان ماهرتر یا خدمات ارائه شده بهتر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با نخ و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : لیفت با نخ, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 156 تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 ساعت: 1:49

لیفت با نخ یکی از تکنیک‌های ارزان‌قیمت و پرکاربرد در دنیای زیبایی می‌باشد و امروزه بطور گسترده از آن برای رفع مشکلات زیبایی مختلف همچون افتادگی پوست استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک زیبایی و ویژگی‌های آن، اطّلاعاتی را در رابطه با مزایا و معایب این روش به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را بیشتر با این تکنیک زیبایی آشنا سازیم. 

لیفت با نخ

لیفت با نخ چیست؟

افتادگی پوست و بوجود آمدن چین و چروک‌های متعدد بر روی پوست صورت جزو مشکلاتی هستند که افراد بسیاری را درگیر کرده‌اند و زیبایی آن‌ها را به چالش کشیده‌اند. لیفت با نخ یکی از بهترین تکنیک‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و رفع افتادگی پوست محسوب می‌شود و از بازده بسیار مناسبی برخوردار است.

در این فرایند زیبایی، پزشک متخصص پوست و مو از نخ‌های مخصوصی برای لیفت صورت استفاده می‌کند و این نخ‌ها پس از وارد شدن به داخل پوست به دلیل ساختار قلّاب مانند خود موجب کشیده شدن پوست صورت می‌شوند و چین و چروک‌های صورت را به میزان قابل توجّهی کاهش می‌دهند. همچنین، با افزایش سن توانایی بدن در زمینه‌ی تولید پروتئین‌هایی همچون کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد و این مسئله خود را با علائم مختلفی همچون افتادگی پوست صورت و افزایش چین و چروک‌ها نشان می‌دهد.

لیفت با نخ یکی از بهترین تکنیک‌ها برای تحریک تولید دوباره‌ی کلاژن و الاستین می‌باشد و بازده بالای آن موجب شده است تا زیباجویان امروزه بطور گسترده‌ای برای انجام این فرایند زیبایی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است که نخ‌های استفاده شده در لیفت با نخ از نوع جذبی هستند و مشکلی را برای شما از این نظر ایجاد نخواهند کرد و آسان بودن پیاده‌سازی این تکنیک نسبت به سایر فرایندهای زیبایی یکی از مزیّت‌های اصلی آن محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید با برخی از مزایا و معایب این تکنیک بیشتر آشنا شوید.

مزایای لیفت با نخ:

ویژگی‌های بارز لیفت با نخ موجب برتری کامل آن نسبت به سایر فرایندهای زیبایی شده‌اند و زیباجویان بسیاری را مجاب به استفاده از آن به منظور رفع مشکلات زیبایی کرده‌اند. در این قسمت می‌‌توانید با تعدادی از مزایای اصلی این تکنیک آشنا شوید.

۱-آسان بودن پیاده‌سازی:

لیفت با نخ یکی از ساده‌ترین و در عین حال پرکاربرد‌ترین تکنیک‌های زیبایی محسوب می‌شود و این مسئله موجب برتری آن شده است. اجرای این تکنیک به زمان بسیار کمی نیاز دارد و نیازی به بیهوشی برای انجام آن نیست و پزشک متخصص از بی‌حسّی موضعی برای اجرای این تکنیک زیبایی استفاده می‌کند و این ویژگی‌ها موجب شده‌اند تا امکان اجرای این فرایند زیبایی در مدّت زمانی کم‌تر از ۱ ساعت فراهم باشد و از این نظر مشکل خاصّی را برای زیباجویان ایجاد نکند.

لیفت با نخ

۲-ماندگاری طولانی مدّت نتایج حاصل از لیفت با نخ:

نتایج لیفت با نخ از ماندگاری بسیار مناسبی برخوردار هستند و این مورد یکی از ویژگی‌های بسیار مفید آن محسوب می‌شود. میزان ماندگاری این تکنیک در حدود ۴ تا ۶ ماه گزارش شده است ولی با انجام برخی از مراقبت‌ها می‌توان این زمان را تا ۸ ماه نیز افزایش داد و با صرف هزینه‌ای معقول نتایج مناسبی را کسب کرد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در مورد ماندگاری این تکنیک زیبایی به مقاله ی “میزان ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟” از همین سایت مراجعه کنید.

3-قیمت ارزان:

لیفت با نخ یکی از ارزان‌ترین فرایندهای زیبایی محسوب می‌شود و به همین دلیل است که امروزه زیباجویان ترجیح می‌دهند تا تنها از این تکنیک برای رفع چین و چروک‌های صورت خود استفاده نمایند زیرا در این صورت زیباجویان می‌توانند با صرف هزینه‌ی ناچیزی زیبایی خود را افزایش دهند و از مزایای استفاده از این تکنیک در بلند مدّت بهره‌مند گردند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه ی این درمان به مقاله ی “هزینه لیفت با نخ چقدر است؟” مراجعه کنید.

۴-لیفت با نخ موجب بوجود آمدن اسکار نمی‌شود:

بسیاری از فرایندهای زیبایی با ایجاد برش در پوست و بخیه مجدّد آن همراه هستند و از بین بردن اسکارهای ناشی از این برش‌ها و بخیه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی زیباجویان محسوب می‌شود. با این حال، لیفت با نخ یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌گردد و موجب بوجود آمدن اسکار‌های عمیق و غیر قابل درمان در پوست شما نخواهد شد و از این نظر نسبت به سایر فرایندهای زیبایی برتری دارد. لیفت با نخ با عناوینی همچون لیفت تک بخیه نیز شناخته می‌شود و بخیه‌ها و نخ‌های استفاده شده در آن از نوع جذبی هستند و هیچ‌گونه اسکاری را بر روی پوست شما ایجاد نخواهند کرد و شما می‌توانید با خیالی آسوده از این تکنیک زیبایی استفاده نمایید.

معایب لیفت با نخ:

 ۱-ایجاد حسّاسیت‌های پوستی:

همان‌گونه که ممکن است از آن اطّلاع داشته باشید، سیستم ایمنی بدن ما توانایی شناسایی ترکیبات بیگانه را دارا می‌باشد و در برخی از افراد این مسئله مشکل ساز می‌شود زیرا سیستم ایمنی این افراد نخ‌های استفاده شده در لیفت با نخ را به عنوان عامل بیگانه شناسایی می‌کند و نسبت به آن‌ها واکنش می‌دهد و باعث ایجاد شدن حسّاسیت‌های پوستی می‌شود.

۲-بی حسی پوست و یا حساس شدن پوست به لمس:

لیفت با نخ در برخی از مواقع موجب وارد شدن آسیب‌هایی به اعصاب محیطی می‌شود و مشکلاتی همچون بی حسی پوست و یا حساس شدن بیش از حد آن را ایجاد می‌کند. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از خدمات پزشکان مجرّب از وقوع این مشکل تا حدود زیادی خودداری نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۳-عدم تقارن پوست پس از لیفت با نخ:

عدم تقارن پوست از دیگر مشکلاتی است که می‌تواند گریبان‌گیر زیباجویان شود و زیبایی آن‌ها را به خطر بیندازد. با این حال، لازم به ذکر است که این مشکل قابل رفع می‌باشد و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. مهارت پزشک زیبایی بر روی نتایج بدست آمده تاثیر فراوانی را خواهد گذاشت بنابراین، همواره چنین خدماتی را تنها از کلینیک‌های معتبر و شناخته شده دریافت نمایید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

4-حرکت کردن نخ‌ها در زیر پوست:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، نخ‌های استفاده شده در لیفت با نخ به دلیل ساختار قلاب مانند خود بافت‌های زیرین پوست را درگیر می‌کنند و موجب افزایش کشیدگی پوست نواحی تحت درمان می‌شوند. در برخی از مواقع ممکن است که این نخ‌ها به دلایل مختلفی در زیر پوست زیباجویان حرکت کنند و مشکلات متعددی را برای آن‌ها ایجاد نمایند. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که می‌‌توانند در این شرایط ظاهر شوند می‌توان به مواردی همچون: عدم تقارن قسمت‌های مختلف صورت، ایجاد شدن درد و احساس ناراحتی در پوست صورت اشاره کرد. در این مواقع راهکاری جز خارج کردن نخ‌ها وجود ندارد و پزشک متخصص این نخ‌ها را به آرامی از زیر پوست خارج می‌کند و در صورت مناسب بودن شرایط آن‌ها را با نخ‌های جدیدی جایگزین می‌نماید.

لیفت با نخ

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با نخ و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : لیفت با نخ, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 164 تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 ساعت: 1:34

لینک دوستان

خبرنامه